tirsdag den 23. december 2008

Christmas

Dansk version – The English version further down

Nu er julefreden ved at brede sig over Felix og mig!! Alle julegaver er købt og de sidste er også blevet pakket pænt ind. Som tradition siger så skal der serveres æbleskiver og gløg lille juleaften. Nu kan jeg ikke tåle alkohol men alligevel så skal Felix og jeg dele et par lune æbleskiver, med flormelis på…..det bliver vist også det eneste sne-agtige vi kommer til at se i denne jul ;o))

Men ellers så er jeg allerede begyndt at glæde mig til julemaden i morgen aften. I vores familie spiser vi stegt and, med rødkål, brunede kartofler og Waldorf salat. Desserten er som i resten af Danmark ris a la mande med kirsebærsauce og med en hel mandel i. Hvem mon får mandelgaven i år?? Jeg fik den sidste år…..mon jeg kan være heldig to år i træk!! Det kan jeg sikkert ikke!!

Kan I alle sammen have en rigtig glædelig jul :o)



English version:



The Christmaspeace have spreading over Felix and me! All Christmas gifts are bought and the last has also been packed neatly. As tradition says there should be served ‘æbleskiver’* and ‘gløgg’** little Christmas Eve. I can not tolerate alcohol but Felix and I will share some warm æbleskiver, with icing sugar on ... .. it’s probably the only snow-like I will see this Christmas; o))
Have already begun to look forward to the Christmasdinner tomorrow night. In our family we eat roasted duck, with red cabbage, sugar-browned potatoes and Waldorf salad. Desserts are as in the rest of Denmark ‘ris a la mande’*** with cherrysauce and with one whole almond in. Wonder who will get the almond-gift this year? I got it myself last year……wondering if I can be lucky two years in a row!! Probably not!!

* [small cakes of batter cooked over the fire in a special kind of pan, served warm with icing sugar and/or jam]

** [mulled warm wine containing raisins and almonds]

*** [cold rice pudding with finely chopped almonds and double cream/heavy cream….served with warm cherry sauce]

Have a Merry Christmas everybody :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails