mandag den 22. december 2008

Felix

Dansk version - the English version further down

I dag skinnede solen et par timer til morgen. Det fine vejr blev benyttet til at få taget lidt billeder af Felix, den Papillon som er på fitness ferie her hos mig. Desværre fik jeg ikke taget nogen billeder af ham da han var tykkest, når tiden var til det var vejret ikke til det. Men i de måneder han har været her, så har han tabt 1,1 kg., det lyder måske ikke at så meget, men det er meget for en lille fyr som ham.


Felix har hele tiden været en aktiv lille fyr, men nu er han super aktiv. Der er hele tiden gang i ham, når vi er ude og gå tur. Han drøner rundt og roder rundt imellem buskene og de gamle blade, han snuser og roder rundt som en lille flittig mus.

Han er 10 år gammel og alligevel er der gang i ham. Det har jeg ikke været vant til med mine langhårs collier. Når de var 10 år gamle så foregik alting i slowmotion, der var ikke noget der hastede. Tid var noget de havde masser af og nu ser jeg så Felix drøne rundt for fuld speed. Utroligt så meget forskel der er på små og medium hunde. Jeg viste det godt, men alligevel så kommer det lidt bag på en når man mærker den forskel. For gamle og gråskægget er både de små og medium hundene, men man mærker en tydelig forskel.

Kan ikke sammenligne med den Sheltie jeg havde for 30 år siden, da den døde, kun 5 år gammel af leukæmi. Men det er sjovt og gå og sammenligne Felix med mine collier. Felix er opvokset i et hjem med mange langhårs collier og han tror selv han er en collie. Han hilser pænt på alle andre hunde vi møder, men hvis han møder en collie så er han helt oppe og kører og man kan tyde se hvordan han føler sig godt tilpas sammen med en ”racefælle”. Han har mødt andre Papilloner, men de har ikke hans interesse, de er ikke af samme race som ham!

Felix er utrolig charmerende og kærlig er han også, så han er en rigtig rar lille hund at være sammen med. Felix har stort udbytte af at være på ferie her hos mig, han får masser af motion og han taber sig, men jeg har lige så stort udbytte af at han er her. Jeg taber mig ikke, men han giver mig en hel masse på det sociale plan.



English version:

Today the sun shined for a few hours in the morning. The fine weather was used to get some pictures of Felix, the Papillon who is on fitness vacation here with me. Unfortunately, I had not taken any pictures of him when he was thickest when I had time, the weather was not for it. But in the 2 months he has been here, he have lost 1.1 kg., It may not sound that much, but it's a lot for a little guy like him.

Felix has always been an active little guy, but now he is super active. He is always in full swing when we have our walks. He race around and sniff among in the bushes and old leaves, he sniff and snoop around as a little busy mouse.

He is 10 years old but still very active, that I have not been accustomed to with my rough collies. When they were 10 years old, everything happening in slow motion, there were nothing urgent. Time was something they had plenty of, and now I see Felix race around for full speed. Incredible so much difference small and medium dogs are. I knew it, but anyway it came to my surprise. Small and medium are both grey-bearded, but theirs activity level are different.

I can not compare with the Sheltie I had 30 years ago, because she died, only 5 years old of leukaemia. But it's fun to compare Felix with my collies. Felix grew up in a home with many rough collies and he thinks he is a rough collie. He welcomes nicely all other dogs we meet, but if he meets a Collie he is very glad and ease and you can clearly see how he feels comfortable with a “co-breed”. He has met other Papillons, but they don’t have his interest, they are not the same breed as him!
Felix is incredibly charming and loving, so he is a really nice little dog to live together with. Felix has many benefits of being on vacation here together with me, he gets plenty of exercise and he loses some weight, but I have just as much benefits of him. I do not lose weight, but he gives me a lot at the social level.

1 kommentar:

  1. Hi You have a beautiful site Best Holiday wishes to you and your dogs. Please keep in touch.

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails